Het team in de klas.

Een aanpak waar de beleving en ervaring van het kind uitgangspunt zijn van het onderwijs, vraagt om flexibele en vooral ook betrokken leerkrachten. Met het team van de Bothoven kijken we naar onze leerlingen als individu. Met de verhalen waar ze mee binnen komen, en de kennis en verhalen waar ze mee vertrekken. Dat doen we in de klas, en daarbuiten.

Benieuwd wie ons leerkrachten onder meer ondersteunen in het gymlokaal, de muzikale ontwikkeling en het tip-top houden van ons schoolgebouw? Deze superkrachten vind je binnenkort ook op onze website!

Groep roze 1-2: Jeannette ten Thij, Tess Overbeeke en Jennifer Beks.

Jennifer: Ik ben al heel lang verbonden aan de Bothoven; als ouder, als oprichter van de Freinet peuterspeelzaal, als invaller en nu als leerkracht in de kleutergroep. Ik zorg voor een rustige, veilige en vertrouwde omgeving waar kinderen zichzelf kunnen zijn. Dit is voor mij de basis van waaruit kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Door ontdekken, imiteren, rollenspellen spelen en experimenteren ontdekken kinderen de wereld om hen heen en ontwikkelen zij allerlei vaardigheden.

Tess: Sinds schooljaar 2022-2023 ben ik werkzaam op De Bothoven. Ik vind het belangrijk om in mijn onderwijs aan te sluiten bij de beleving en verwondering van leerlingen. Het mogen leren vanuit nieuwsgierigheid en intrinsieke motivatie vind ik een aspect dat op geen enkele school mag ontbreken. Ik ben dan ook erg blij dat ik op een school mag werken waar daar ruimte voor is.

Jeannette: Ik werk al heel wat jaartjes met veel plezier op de Bothoven. Wat ik daarbij belangrijk vind is dat je kinderen laat groeien van positiviteit. Geef complimentjes wanneer iets goed gaat. Gaat het iets minder, bied dan hulp aan. Kijk naar wat kinderen wel kunnen! Ik zorg voor een veilige, warme, rustige en leerzame omgeving waar zij de ruimte krijgen om te ontwikkelen.

Groep geel 3: Caroline Tijhuis-Kuipers.

Caroline: Ik ben sinds 1993 werkzaam in het onderwijs en sinds 2004 op de Freinetschool. Ik vind het belangrijk dat onderwijs tegemoetkomt aan dat waar kinderen behoefte aan hebben. Ik probeer dus altijd ieder kind het juiste te bieden. Verder vind ik het belangrijk om kinderen hun eigen talenten te laten ontdekken, op allerlei verschillende gebieden.

Groep groen 4-5: Matthijs Smorenburg.

Matthijs werkt de hele week in de groene groep.

Groep rood 5-6: Mariëlle Klaver en Marion Lefers.

Mariëlle: Ik vind het geweldig om met kinderen dingen te ontdekken en op allerlei manieren creatief bezig te zijn in de lessen. Het is heel fijn om te ervaren dat de inbreng van de kinderen mij weer inspireert om samen ontdekkend te kunnen leren, op welke manier dan ook. In deze groep is elke dag weer een nieuw avontuur!

Marion werkt op de donderdag in de rode groep.

Groep blauw 6-7: Marleen Reijnders, Marly Groot Wassink-Kuiper en Tijmen Beumer.

Marly: Wat ik belangrijk vind is het groepsgevoel, en blije koppies. Hoe komt iemand binnen en hoe gaan we naar huis? We zijn met elkaar als groep in gesprek. Over leuke, maar ook minder leuke momenten. Met zo af en toe een hele goede grap, daar hou ik van! Daarnaast ook creatief denken in thema’s. Het thema waar een kind mee komt, om daar als leerkracht vervolgens met alle vakgebieden volgens de Freinetprincipes op aan te sluiten. Mijn brein gaat dan ‘aan’! Daarbij ook het inrichten van een thematafel en een wand waarop staat waar we mee bezig zijn.
Mijn persoonlijke passie ligt vooral bij het woord ‘creatief’. Van beeldende vorming tot muziek of het maken van drukwerk, daar word ik héél erg blij van!

Marleen werkt maandag t/m woensdag, Tijmen is er de laatste twee dagen van de week ter ondersteuning (LIO).

Groep oranje 8: Tom Lambeck.

Tom werkt de hele week in de oranje groep en zorgt vanuit deze laatste klas voor een goede overstap richting het voortgezet onderwijs.

Mirjam Lansink, locatieleider.

Mirjam: Vanaf het allereerste moment dat ik de school binnenliep wist ik: op deze manier wil ik onderwijs geven. Ik vind het belangrijk dat kinderen de ruimte krijgen om hun eigen interesses en talenten te verkennen en werk te doen dat voor hen zinvol is. Daarom bestaat leren bij ons op school voor een groot deel uit actief onderzoeken en ontwerpen. Sinds 2023 sta ik niet meer als leerkracht voor de groep, maar ben ik locatieleider van deze prachtige school. Ik vind het geweldig om de kinderen, samen met het team en de ouders, kennis te laten maken met de wereld om hen heen.