Het team in de klas.
Een aanpak waar de beleving en ervaring van het kind uitgangspunt zijn van het onderwijs, vraagt om flexibele en vooral ook betrokken leerkrachten. Met het team van de Bothoven kijken we naar onze leerlingen als individu. Met de verhalen waar ze mee binnen komen, en de kennis en verhalen waar ze mee vertrekken. Dat doen we in de klas, en daarbuiten.
Benieuwd wie onze leerlingen en leerkrachten ondersteunen in (extra) begeleiding en uitleg, doorverwijzing en het mooier maken en houden van onze school? Lees meer bij Ondersteunend team!
Groep roze 1-2: Jeannette ten Thij (wo-vr) en Jennifer Beks (ma, di).
Jeannette: Ik werk al heel wat jaartjes met veel plezier op de Bothoven. Wat ik daarbij belangrijk vind is dat je kinderen laat groeien van positiviteit. Geef complimentjes wanneer iets goed gaat. Gaat het iets minder, bied dan hulp aan. Kijk naar wat kinderen wel kunnen! Ik zorg voor een veilige, warme, rustige en leerzame omgeving waar zij de ruimte krijgen om te ontwikkelen.
Jennifer: Ik ben al heel lang verbonden aan de Bothoven; als ouder, als oprichter van de Freinet peuterspeelzaal, als invaller en nu als leerkracht in de kleutergroep. Ik zorg voor een rustige, veilige en vertrouwde omgeving waar kinderen zichzelf kunnen zijn. Dit is voor mij de basis van waaruit kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Door ontdekken, imiteren, rollenspellen spelen en experimenteren ontdekken kinderen de wereld om hen heen en ontwikkelen zij allerlei vaardigheden.
Groep geel 3-4: Caroline Tijhuis-Kuipers (ma-vr) en Marion Leefers (wo, do).
Caroline: Ik ben sinds 1993 werkzaam in het onderwijs en sinds 2004 op de Freinetschool. Ik vind het belangrijk dat onderwijs tegemoetkomt aan dat waar kinderen behoefte aan hebben. Ik probeer dus altijd ieder kind het juiste te bieden. Verder vind ik het belangrijk om kinderen hun eigen talenten te laten ontdekken, op allerlei verschillende gebieden.
Marion werkt op de woensdag en donderdag in de gele groep.
Groep blauw 5-6: Tijmen Beumer (ma-do) en Marly Groot Wassink-Kuiper (vr).
Marly: Wat ik belangrijk vind is het groepsgevoel, en blije koppies. Hoe komt iemand binnen en hoe gaan we naar huis? We zijn met elkaar als groep in gesprek. Over leuke, maar ook minder leuke momenten. Met zo af en toe een hele goede grap, daar hou ik van! Daarnaast ook creatief denken in thema’s. Het thema waar een kind mee komt, om daar als leerkracht vervolgens met alle vakgebieden volgens de Freinetprincipes op aan te sluiten. Mijn brein gaat dan ‘aan’! Daarbij ook het inrichten van een thematafel en een wand waarop staat waar we mee bezig zijn.
Mijn persoonlijke passie ligt vooral bij het woord ‘creatief’. Van beeldende vorming tot muziek of het maken van drukwerk, daar word ik héél erg blij van!
Tijmen werkt maandag t/m donderdag in de blauwe groep. Binnenkort meer over deze betrokken meester!
Groep oranje 7-8: Floor Bouwhuis.
Floor: Dit schooljaar mag ik vijf dagen in de week met de kinderen in de oranje groep aan de slag. Ik heb er veel zin in!
In mijn vrije tijd ben ik graag creatief bezig of doe ik graag leuke dingen met vrienden en familie.
Rikko Wielink en Job, vakleerkrachten gymnastiek (di, do).
Rikko bedenkt als vakleerkracht gym elke dinsdag opnieuw de meest creatieve en uitdagende oefeningen, sportieve spellen en fysieke avonturen in de sportruimte bij de Performance Factory. Geen wonder dat de kinderen elke keer weer uitkijken naar de gymlessen!
Job neemt op donderdag de gymlessen voor de hele school voor zijn rekening.
Mathijs Spaltman, vakleerkracht muziek (ma).
Mathijs werkt met de leerlingen aan hun muzikale ontwikkeling. Door de kennismaking en het oefenen met ritme en melodie ontdekken kinderen vaak nieuwe talenten en vaardigheden.
Mathijs is op school ook bekend om zijn verkeerslied – gebaseerd op het fruitsalade-lied – dat de kinderen oefenden rond de opening van ons verkeersplein. Een mooi staaltje leren door te ervaren!