Kennismaken met de Bothoven.

Een steeds veranderende wereld vraagt om een bewuste, creatieve en flexibele houding van ons allemaal: ouders, verzorgers, leerkrachten en kinderen. Vanuit de Bothoven willen we meegeven dat kinderen in de eerste plaats zichzelf mogen zijn, met al hun ervaringen en (verborgen) talenten. Wie dat is, ontdekken we graag samen!

Onze toolbox.

De tools die we hiervoor binnen ons Freinet-onderwijs hanteren, stoppen niet bij lesboeken. Sterker nog: ons startpunt zijn de ervaringen en vragen van kinderen zelf. Door het inzetten van hun nieuwsgierigheid en dynamiek wordt het leren veel meer onderzoeken en ontdekken. Van en over jezelf, de ander en de wereld. Oftewel: 1 + 1 = 3.

Onze begeleiding.

Ons Bothoven-team van leerkrachten en ondersteunende medewerkers houdt binnen dit leerproces continu oog voor structuur en borging van het onderwijs. Vanzelfsprekend dragen we zorg voor de aansluiting op het voortgezet onderwijs, passend bij het kind. Net zo belangrijk vinden we een doorlopende ontwikkeling van 0/4 tot en met 12 jaar, waarbij nieuwsgierigheid, communicatieve vaardigheden, plezier en betrokkenheid de basis vormen. Een mooie basis tijdens de basisschoolperiode, maar vooral ook daarná.

Kennismaken?

Kom langs en ervaar de Bothoven! Spontaan, onder schooltijd, bij ons binnen komen lopen voor een gesprekje kan altijd, maar je kunt ons ook mailen of bellen voor een afspraak: info@freinetschool.nl of bel 053-4348962.